Review – Fiat 500, la fel de iubit ca acum 50 de ani

Italienii dau tonul atunci cand vine vorba de moda si mai nou dau tonul si atunci cand vine vorba de masini. In 1957, “cizmarii” au oferit lumii intregi un model simbolic care a fost imediat adoptat si iubit de milioane de soferi si soferite. Astazi dupa 50 de ani de la nasterea primului exemplar, italienii reinvie micul model. Este vorba despre Fiat 500, mignonul care a inceput deja sa faca furori in randul romanilor, formele sale si dimensiunile propulsandu-l in topul preferintelor publicului feminin.

Design cu spirit latin

Micul “macaronar” place tuturor, designerii italieni facandu-si si de aceasta data datoria cu succes. Liniile lui 500 au nascut o adevarat moda a accesoriilor, un trend pentru noi soferitele, care intoarcem capul dupa el in fiecare intersectie. Micul 500 este ca un magnet, care atrage privirile trecatorilor si mareste ego-ul celei care se afla in spatele volanului. Fie ca te afli in intersectie si astepti culoarea verde, fie ca rulezi cu viteza pe autostrada, tu si micul 500 veti fi vedetele dupa care toata lumea va intoarce capul.

Designerii italieni au incercat sa ii insufle urmasului contemporan al vechiului Cinquecento, asa cum fusese alintat in urma cu 50 de ani, un spirit cat mai jovial si tineresc. Farurile rotunde, caroseria arcuita si insertiile cromate, asortate cu un set de jante din aliaj, al carui model il poti alege dintr-o varietate foarte mare, sunt ingredientele unei retete de design perfecte.

In plus, pentru ca italienii stiu cum sa se poarte cu o doamna sau o domnisoara au inclus in lista de optionale si o multime de stickere si viniluri care pot fi lipite pe masini. Rezultatul: priviri atintite, o masina care ti se potriveste mai bine si un look original.

Interior plin de viata si gadget-uri utile

Micul 500 arata foarte bine la exterior, drept pentru care italienii au incercat sa oglindeasca aceasta perfectiune si in interior. Desi vorbim de o masina mica, o mignona de oras, Fiat 500 poate binedispune pana la patru pasageri in conditii foarte confortabile. Chiar daca accesul pe locurile din spate se face mai greu din cauza prezentei a doar doua usi, pasagerii din spate au suficient loc pentru picioare.

Fiat a incercat sa asorteze totul atunci cand a gandit 500, de aceea partea centrala a bordului vine vopsita intr-o culoare identica cu cea a caroseriei, pentru a crea o sinonimie intre exterior si interior.

Si pentru ca inceaca sa fie cat mai trendy, noul 500 vine si cu o gramada de gadget-uri capabile sa iti insenineze ziua la volan sau sa te faca sa te simti extraordinar. Sistemul “Blue & Me” este unul din exemple, acesta ajutandu-te sa creezi o conexiune bluetooth intre telefonul tau mobil si masina. Astfel, vei putea sa vorbesti cu admiratorii secreti fara a mai folosi telefonul in timp ce sofezi. Asigura-te insa ca esti singura in masina si ca nu ai uitat trapa sau geamurile deschise; alfel toata intersectia va auzi convorbirea ta.

Sistemul audio care se aude foarte bine pana la un anumit volum va putea reda melodiile tale preferate stocate pe CD sau pe o memorie portabila de tip stick USB. Sisemul de climatizare automat, fara posibilitate de selectie separata a temperaturii pentru pasagerul din dreapta, va face insa zilele calde de vara mult mai racoroase.

Un alt element care place tuturor celor care pasesc in fascinanta lume a lui 500 sunt scaunele, create intr-un stil avangardist, capabile de un confort deosebit la drum lung. Tot scaunele sunt de laudat pentru pozitia foarte inalta in masina, care desi ti se va parea ciudata la inceput iti va oferi o vizibilitate deosebita la volan.

De la vizibilitate trecem la lizibilitate, sau pe scurt, modul in care se observa afisajul instrumentelor de bord. Viteza, turatiile, temperatura si consumul sunt toate inglobate intr-un imens ceas aflat in fata ta. La inceput toata aceasta cantitate de informatii adunata laolalta ti se va parea greu de descifrat dar te vei obisnui repede.

Motorizari putine, pe placul tuturor

Sa trecem insa si la ce se poate ascunde sub capota micului 500. Oferta italienilor nu este prea bogata, insa poate fi usor digerata de publicul din Romania. Avem doua motoare pe benzina, unul de 1.4 litri si unul mai mic de 1.2 litri, capabile sa ofer 100 si respectiv 70 de cai putere.

Cea mai buna afacere este insa diesel-ul de 1.3 litri Multijet, care ofera 75 de cai putere si un consum mai mult decat decent chiar si in orasele mari, cu un trafic infernal. In Bucuresti, italianul a reusit sa inghita doar 6.0 litri la 100 de kilometri, o cifra pe care multe alte masini mici ar invidia-o.

In concluzie, micul 500 te poate ajuta sa te strecori foarte usor in traficul aglomerat, te poate ajuta sa parchezi acolo unde nimeni nu s-ar fi gandit, te poate ajuta sa iti creezi o masina unica prin infinitele posibilitati de personalizare, si, mai pesus de toate, te poate ajuta sa intelegi de ce italienii au iubit aceasta masina cu 50 de ani in urma.

Categorii: Am testat

Etichete: ,

Comentarii

Nu exista comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


trei + = opt

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>