Review – Seat Ibiza, sange latin si sportivitate

Un nou spirit latin s-a ivit pe sosele romanesti. E o masina noua, sportiva, robusta, care lasa in urma ei un iz de salsa, de soare iberic si de spirit jovial. Mai atragatoare decat surorile ei mai mari, mai spatioasa decat generatia trecuta si cu un aer mult mai matur, noua Seat Ibiza a sosit si pe plaiurile mioritice.

Sangele latin curge si prin venele micutei iberice, care se simte ca la ea acasa in Romania. Modelul care a implinit 23 de ani de existenta, isi traieste acum cei mai frumosi ani si este gata sa ofere tuturor doamnelor si domnisoarelor o senzatie de siguranta combinata cu una de exultare.

Designul noii Ibiza traseaza noi tendinte pentu marca spaniola care se indreapta catre sportivitate. Spre deosebire de vechea generatie, modelul este mai atragator, cu linii mai fluente, cu faruri si stopuri mai bine conturate, gata sa intoarca toate capetele trecatorilor, fascinati de aparitia noua.

Sportivitatea se imbina perfect cu confortul, Ibiza oferind acum mult mai mult spatiu pentru cei care vor calatori la bordul sau. Cei 10 centimetri in plus sunt bineveniti pentru ca ei se simt din plin in cazul celor care vor poposi pe locurile din spate. Aici ei vor avea suficient loc pentru picioare insa vor fi incomodati de linia plafonului care nu este un detaliu tocmai placut pentru persoanele inalte.

Interiorul se asorteaza perfect cu exteriorul proaspat si plin de vitalitate. Aceeasi sportivitate o regasim si in habitaclu, unde Seat a avut grija sa isi trateze clientii cu cele mai bune materiale. Spre deosebire de vechea generatie, noua Ibiza este mai atenta cu cei de la bordul sau, senzatii placute fiind ceea ce vor simti cei care vor “pune mana” pe o Ibiza.

Fiecare detaliu te incanta, iar scaunele, desi nu te fixeaza foarte bine ca la alte modele din clasa sa, sunt foarte confortabile si sunt imbracate intr-o tapiserie moale. Jocul de lumini de la interior este de asemenea foarte placut, afisajul sistemului audio si a indicatoarelor de bord fiind inca un capitol la care Ibiza exceleaza.

Te vei putea juca in voie cu comenzile radio CD-ului, care citeste si MP3-uri si stick-uri USB sau vei putea selecta cantitatea de aer si temperatura optima pentru tine si pasagerii tai. Caldura insuportabila de pe timpul verii nu va razbate dincolo de geamurile Ibizei, in timp ce iarna caldura caminului tau va fi resimtita si la volan.

Senzorii de lumina si ploaie te ajuta atunci cand noaptea sau intemperiile incearca sa te opreasca din drum.. Un alt element care va avea grija ca tu sa te bucuri de confort in timp ce conduci este pilotul automat, care iti va relaxa picioarele obosite dupa o zi de colindat magazine, bineinteles pe portiunile de autostrada sau de drum national cu doua benzi.

Mica spaniola ascunde sub capota o gama larga de motorizari diesel sau benzina gata sa multumeasca orice client. Versiunea pe benzina, pusa in miscare de un motor de 1.4 litri pe benzina si 85 de cai putere poate parea putin anemica la inceput. Daca vreti sa-i simtiti “coltii” incercati sa urcati acul turometrului pana la valarea de 5000 rpm, unde sportivitatea va fi resimtita cel mai bine. Condusa normal, pana la 2500 de turatii masina este lenta, nu foarte agila si putin zgomotoasa.

Ibiza compenseaza insa la usurimea cu care se poate conduce. Directia este usor de manevrat si se simte foarte bine, multumita in mare masura si volanului sportiv. Acelasi lucru il putem spune si despre schimbatorul de viteze care arata foarte bine si se comporta ca atare. Cu pedalele te vei obisnui usor si te vei putea juca in voie, pentru ca lejeritatea lor iti va inspira multa incredere in sine.

Seat s-a gandit ca Ibiza va avea de strabatut drumuri foarte diferite asa ca a incercat sa adapteze masina oricarui tip de drum. Modelul spaniol se strecoara cu usurinta printre gropi sau alte obstacole din categoria “infrastructura” multumita garzii la sol foarte inalte. Suspensiile nu sunt insa o completare in acest sens pentru ca sunt destul de rigide si nu atat de confortabile pe cat ai putea crede. Asteapta-te deci sa mai simti putin din dezavantajele faptului ca in Romania nu exista drumuri. Reversul medaliei se traduce insa intr-o mai buna stabilitate in viraje, unde Ibiza se comporta ca o sportiva pur sange.

Daca te vezi deja in spatele volanului ar trebui sa iei in considerare si pretul putin cam piperat pentru un model din aceasta categorie: 12.689 de euro cu TVA inclus pentru versiunea de baza. Un exemplar cu dotari de bun simt poate urca insa pana la 15.000 de euro, un pret putin cam piperat pentru o oferta asa de modesta.

Categorii: Am testat

Comentarii (3)

Turism Baile Herculane

iunie 2, 2009 la 7:35 am    


Seat au facut intotdeauna masinile sportive si un pic cam scumpe. Nu e prima masina Seat cu aceste calitati.

Oricum, liniile curbe ale masinilor Seat sunt usor de recunoscut de oricine.

O masina frumoasa la exterior.

Laur

ianuarie 14, 2012 la 5:25 pm    


O masina atractiva insa la un pret destul de piperat pentru ceea ce ofera!

Gresie Imitatie Lemn

mai 25, 2015 la 4:15 pm    


Sange latina dar interior plictisitor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


opt + = noua

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>