Masina mea – Letitia si momente petrecute cu Volkswagen Golf 5

Pentru ca e vorba despre un portal despre masinile femeilor si bio-ul meu va fi scurt si tot despre masini. Pana in prezent am schimbat doua modele. Am inceput sa conduc un Matiz chiar imediat dupa ce am primit carnetul de soferi, atat de repede incat am ajuns la performanta de a conduce cu 60 de km/h in viteza intai. A fost o masina foarte draguta, pe care inca o regret in haosul Bucurestean. Am avut acel Matiz 4 ani in care s-a descurcat mai mult decat onorabil.

Dupa care a venit actuala mea masina cu care am o relatie foarte buna. Este o masina in care am incredere si in care ma simt in siguranta. Si asta e cel mai important pentru mine. Cam asta sunt eu, in rest am 28 de ani, sunt Director de programe la Institutul Roman de Training, organizatie pe care am fondat-o in 2002 impreuna cu 2 prieteni, ma pasioneaza Bucurestiul vechi si conacele boieresti din Romania, imi place literatura spaniola, l-am redescoperit toamna asta pe Lenard Cohen si sper sa imi schimb masina la anul.

Sa trecem insa la masina pe care o conduc in prezent, si anume un Volkswagen Golf 5. Cand am renuntat la Matiz am stiut ca vreau o masina de la Volkswagen, care sa se incadreze in bugetul pe care il aveam disponibil in acel moment. Golf 5 a fost lansat in anul 2004, era cel mai nou model de la ei si mi-a placut designul, nimic foarte sofisticat, destul de rece si clasic, dar practic.

Am tinut neaparat sa fie dotata cu toate optiunile de siguranta: sistem de franare cu ABS si airbaguri. Chiar si asa, pot spune ca nu am o dotare preferata pentru ca toate mi se par utile. Cam asta a fost rationamentul alegerii mele si dupa 4 ani si o luna de cand conduc aceasta masina cred ca a fost o decizie buna.

Cu masina mea am o relatie de respect reciproc, asa ca alinturile nu prea isi au locul. Cu toate astea in rarele momente de tandrete se umeste “Letimobilul”. Ea nu stiu cum ma alinta, dar cand aflu promit sa dau revin cu amanunte. La capitolul personalizare nu sunt foarte multe de spus. Daca odorizantul inseamna personalizare, atunci da, mi-am personalizat masina. Altfel, din pacate, nu mi-am personalizat-o in nici un fel.

Masina pe care o am in prezent nu m-a transformat intr-o pasionata a brandului. Imi plac diferite marci pentru ca imi comunica lucruri deosebite. De exemplu, imi plac Chrysler si Jaguar pentru ca imi transmit senzatia de eleganta clasica. Chrysler insa imi transmite si foarte multa putere pe cand un Jaguar imi inspira foarte multa suplete.

Merg cu masina in fiecare zi la serviciu. In timpul zilei insa nu prea o folosesc si prefer sa utilizez mijloacele de transport in comun sau mersul pe jos, daca trebuie sa ma deplasez in oras. Cand conduc pe distante lungi, sofatul imi da o profunda senzatie de libertate. Nu pot spune acest lucru si despre sofatul in Bucuresti unde, la fel ca pe multi altii, ma deranjeaza minutele interminabile pe cate le petrec blocata in trafic. In functie de deplasarile pe care le am de facut intr-o zi pot petrece intre 45 de minute si 3 ore. Ce fac in tot acest timp? Vorbesc la telefon, ascult audio book-uri, ma gandesc la tot felul de chestii si foarte, foarte rar ma machiez.

Tot mai multi prieteni ma intreaba cum m-as descurca daca as avea o pana. Daca sunt in oras, ma interesez care este cea mai apropiata vulcanizare si ma deplasez incet cu masina pana acolo. Daca sunt in afara orasului sun la o fima specializata sau schimb eu roata. Daca nu as putea sa apelez la ajutorul cuiva, as schimba personal roata dupa care m-as opri la prima vulcanizare sa verific daca este suficient de bine fixata.

Multi cred ca intre masinile damelor si cele ale domnilor exista diferente mari. Eu personal nu cred ca exista diferente fundamentale. Poate barbatii sunt mai incisivi la condus sau poate isi cumpara masini mai sport sau mai puternice decat femeile. Daca vorbim la nivel de principiu, cred ca un barbat nu isi va picta niciodata margarete pe masina sau nu isi va aplica o culoare roz. Deci nu pot spune ca sunt diferente clare si general aplicabile.

De Golful meu ma leaga ceva pentru ca am patimit multe impreuna. Au fost multe momente importante legate de masina mea: m-a scos din nameti cand nimeni nu credea ca vom mai iesi de acolo, a fost lovita in diverse locuri dar eu nu am patit niciodata nimic, am intrat cu ea intr-un T de parcare si a fost nevoie de 10 oameni ca sa o scoata de acolo (cu toate astea nu a patit nimic), am alunecat cu ea peste o bordura si a ramas suspendata pe podea pentru ca pe jos era gheata. Chiar si asa, am iesit pana la urma de acolo. Ar mai fi cateva dar le pastrez si pentru alta data.

Din puncte de vedere tehnic, al sigurantei si al confortului as mai cumpara o data aceasta masina. In practica insa, urmatoarea masina nu va mai fi tot un Golf 5 pentru ca am nevoie si de elementul de noutate. Desi traiesc in acest oras sufocat ma gandesc ca urmatoarea mea masina va fi un model de teren, nu foarte mare dar destul de, incapatoare incat sa ma simt in siguranta in ea.

Categorii: Masina mea

Comentarii

Nu exista comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


+ cinci = opt

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>