Oficial: Toyota a dezvaluit noul Prius, pionierul hibridelor

Fanii modelelor ecologice pot desface linistiti sticlele de sampanie. Toyota sarbatoreste inca o data suprematia sa pe segmentul modelelor hibride, odata cu lansarea noii generatii a modelului Prius, un pionier al tehnologiei si al dorintei de a proteja mediul inconjurator. Noul model hibrid a fost dezvaluit in in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Detroit la inceputul lunii ianuarie.

Construit pe o noua platforma, noul Prius a adoptat un motor pe benzina mai mare, de 1.8 litri VVT-i si 98 de cai putere, completat de un motoras electric, care ajuta masina atunci cand esti prinsa in trafic, cand stationezi minute in sir la semafor sau cand rulezi cu viteza constanta pe autostrada. Puterea combinata a celor doua motoare totalizeaza 134 de cai putere, adica suficient pentru o masina de dimensiunile noului Prius.

Japonezii se lauda cu un consum mixt de 4.7 litri/100km in timp ce performantele nu sunt nici ele demne de neglijat: acceleratia a fost imbunatatita, Prius zburdand pana la 100km/h in doar 9.8 secunde, adica cu o secunda mai repede decat predecesorul sau.

Odata cu lansarea noului Prius, Toyota se pregateste sa ia cu asalt din nou garajele celor care isi doresc sa faca ceva pentru protejarea mediului inconjurator. Pana in prezent, in intreaga lume, 1.2 milioane de oameni au ales vechea generatie a pionierului modelelor hibride.

Este frumoasa, destul de puternica si protejeaza mediul inconjurator. Unde mai pui ca multe vedete, chiar si autohtone, s-au indragostit de ea. Ce zici? Destule motive sa iti doresti sa o conduci si tu?


Comentarii (3)

Muntean Ioan Ovidiu

mai 19, 2009 la 12:40 pm    


Utilizez deja in leasing un Prius de anul trecut din octombrie si sunt foarte multumit de prestatia lui. Media consumului de la inceput este de 4,7l/100km pentru 15000 km parcursi.
Este o masina care te ajuta sa-ti schimbi mentalitatea despre condusul unei masini in ziua de azi cand mass-media, specialistii si guvernantii striga tot mai tare avertismente contra incalzirii globale si pentru scaderea consumurilor de combustibili fosili.Monitorizarea enercetica in timp teal la acest automobil este o minune. De asemenea frana electrica, pilotul automat sau folosirea combinata a acestora duce la cresterea consumului de energie recuperata. E drept ca trebuie sa citesti manualul de utilizare de cca 500 pagini (?). Cred ca ar fi necesara perfectionarea pilotului automat astfel ca sa-ti poti programa rutina diferitelor (2-3) moduri de selectie a reprizelor de condus. Poate si o combinatie a franei laprin pedala (prin placute si electrica) astfel ca prin pedala intai sa fie comandata cea electrica si numai daca e nevoie sa fie actionata si cea macanica fara insa a se schimba rezultatul franarii decat prin cresterea energiei recuperate si scaderea si mai accentuata a uzurii placutelor de frana. Nu inteleg de ce nu se promoveaza Toyota Prius stiindu-se faptul ca pana in 20015 85% din automobilele in circulatie vor fi hibride. Iar intai la americani si la urma la noi?

Ionut

martie 17, 2012 la 11:01 pm    


Mi se pare una dintre cele mai bune versiuni de la Toyota…un design modern, dotari pe masura..pretul este putin cam mare, insa cred ca merita investitia!

Laurentiu

aprilie 21, 2012 la 12:29 am    


Ce imi place la masina asta (ma rog, era greu sa nu-mi placa ceva) este in mod deosebit consumul…ofera multe si are un consum foarte redus!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


+ unu = noua

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>